sobota, 16 lipca 2011

Od czego zależą zarobki w McDonald's?

Zarobki w McDonald's zależą przede wszystkim od takich czynników, jak:

  • staż pracy
Im dłuższy, tym większe zarobki. Generalnie jest tak, że stawka godzinowa jest podwyższana razem ze wzrostem wartości danego pracownika.  
  • stanowisko
Są minimalne stawki ustalane dla danego stanowiska. Oczywiście im wyższe, tym stawka też wyższa. Awans przebiega w uproszczeniu po ścieżce pracownik restauracji - instruktor - menadżer.
  • ilość przepracowanych godzin
Im większa, tym większa wypłata. McDonald's oferuje różne rodzaje podpisywanych umów - 1/2 etatu, 3/4 etatu, pełen etat. Zależy od Twojej dyspozycyjności i chęci do pracy.

10 komentarzy:

  1. Napiszcie informację ile powinien zarabiać pracownik na stanowisku menadżera ze stażem pracy w restauracji 9 lat, na stanowisku menadżera od lat 7
    Czy stawka 12,50 brutto/godzinę jest odpowiednią stawką czy raczej uwłaczającą ?

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystko zależy oczywiście od restauracji i kierownika, jednak ja osobiście nie spotkałem się z tak niską stawką. Zapewne zależy to również od regionu. W dużym mieście, powyżej 500 tysięcy mieszkańców, taki menadżer powinien zarabiać powyżej 14zł brutto, jeśli posiada pełną dyspozycyjność.

    Faktem jest jednak, że na stanowiskach kierowniczych w sieci McDonald's wcale nie zarabia się dużo, jeśli weźmiemy pod uwagę odpowiedzialność.

    OdpowiedzUsuń
  3. mam orzeczenie o niepełnosprawności i umowę na 3/4 etatu czy wolno mi dorobić do najniższej krajowej/

    OdpowiedzUsuń
  4. po umowie na 3/4 etatu nie przysługuje mi np.zasiłek dla bezrobotnych
    a nie jestem osobą młodą ,a wżyciu różnie bywa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapytam się koleżanki, która pracuje w urzędzie pracy jak to jest przy orzeczeniu. Postaram się odpisać jak najszybciej.

      Usuń
    2. Nie ważny jest wymiar czasu pracy, ale osiąganie zarobków w kwocie pensji minimalnej krajowej. Oprócz tego jednak musiałyby być opłacane składki na Fundusz Pracy, ale w przypadku pracy na niepełny etat pracodawca nie ma obowiązku opłacać tych składek. Wygląda więc na to, że trzeba po prostu się z pracodawcą dogadać, jeżeli zależy Pani na możliwości ewentualnego przejścia na zasiłek dla bezrobotnych. Wymagane jest osiągnięcie minimalnej krajowej zarobków i przekonanie pracodawcy do opłacania składek na fundusz pracy. Mam nadzieję, że pomogłem.

      Usuń
    3. To mam rozumieć że przy umowie na 3/4 etatu nie mam odprowadzanych składek emerytalnych.
      Pracuję 3 miesiąc i nie widziałam paska i nie byłam tego świadoma >
      Koniecznie muszę na ten temat porozmawiać z kierownikiem.

      Usuń
    4. Składki emerytalne i zdrowotne muszą być odprowadzane przy umowie o pracę, wcześniej pisałem tylko o składkach na fundusz pracy. Są one opcjonalne przy 3/4 etatu.

      Usuń
    5. Pracuję w Mc.Donalds 4 miesiąc i nie mogę czegoś zrozumieć.
      któryś raz z rzędu zostałam wcześniej zwolniona do domu.
      Tylko dlaczego karzą mi pisać oświadczenie że to ja wychodzę na własna prośbę .
      Kiedy to wielki fałsz .
      Ja nie miałam takiej potrzeby żeby wcześniej wyjść .
      Mało że sami mnie zwalniają to karzą podpisywać ....Tego nie mogę pojąć

      Usuń
  5. Czy mcdonald odprowadza jakieś składki ZUS czy coś w tym stylu
    I czy mając 18 lat chce pracować w McDonald jako sezonowo na 2 miesiące czy to będzie liczyło się do zasiłku rodzinnego jako dochód?

    OdpowiedzUsuń